4 Cara Menangani Suami yang Pemarah

Menguruskan emosi adakalanya sukar bagi sebahagian orang. Oleh kerana itu, jadi tugas anda sebagai isteri yang baik untuk mengatasi kemarahan pasangan dengan cermat. Untuk mempelajari caranya, semak beberapa tips berikut yang boleh anda terapkan masa suami sedang emosi.

4 Cara Menangani Suami yang Pemarah

1. Diam
Ketika pasangan mulai emosi dan marah-marah, jangan memburukkan suasana dengan sifat tidak mahu kalah. Diam dan tetap tenang adalah cara terbaik menghadapinya, walaupun anda merasa kemarahannya berlebihan. Diamnya anda saat itu akan memberinya masa untuk mengatasi kemarahannya agar tidak berlarutan.

2. Berikan Ruang
Tidak perlu memaksa untuk menyelesaikan isu di hari itu juga, jika ia masih terlihat sangat marah. Berikan ia ruang untuk berfikir jelas, lebih baik daripada anda memaksanya untuk bicara. Memberinya ruang, akan membantunya untuk berfikir apakah kemarahannya berasas atau tidak.

3. Tenangkan
Terkadang, jarak bukanlah cara terbaik untuk mengatasi suami pemarah. Mungkin kemarahannya disebabkan oleh persekitaran pejabatnya atau apapun itu di luar kehidupan perkahwinan anda. Tenangkan ia dan berikan bahu anda untuk menjadikannya selesa.

4. Menulis
Jika suami marah kerana kesalahan yang anda buat, maka mintalah maaf padanya. Ketika ia terlalu emosi, mungkin sukar baginya mendengar alasan dan permohonan maaf anda. Untuk itu, daripada harus bicara yang boleh membuat ia bertambah marah, sebaiknya pakai cara lama dengan tulis surat. Curahkanlah isi hati anda, tak lupa kata-kata sayang selepas untuk meluluhkan hati suami.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

banner onexox
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.

Tone Plus Jana Pendapatan