Akhirnya! Nenek Ini Menemukan Cinta di Usia 106 Tahun

Cinta sejati dapat kekal sepanjang hidup, tapi terkadang memerlukan waktu seumur hidup untuk menemuinya. Sepertinya ungkapan ini sesuai ditujukan pada Marjorie Hemmerde. Sebab nenek ini baru menemui cinta di usia 106 tahun.

Marjorie and GavinKekasih Marjorie juga sudah berumur, namun lelaki bernama Gavin Crawford itu 3 dekad lebih muda. Gavin berusia 73 tahun. Uniknya keduanya belum pernah berkahwin sebelumnya. Sehingga kisah cinta mereka berdua di usia senja membuktikan bahawa tidak pernah ada kata terlambat untuk mencari seseorang istimewa.

Dipetik dari Herald Sun, Rabu (8/5/2013), keduanya bertemu tiga tahun lalu di rumah penjagaan. Seperti layaknya anak muda yang baru mengenal cinta, keduanya kelihatan sangat mengagumi satu sama lain dan seolah tak boleh dipisahkan.

“Kami sama-sama tertarik,” kata Marjorie.

“Kami seperti kawan lama, perbezaan usia tidak menjadi masalah,” tambahnya.

Gavin pun merasa sangat bahagia menemui puteri pujaan hatinya. Di mata Gavin, Marjorie adalah sosok yang ceria dan selalu menghargainya. Tak hairanlah keduanya sering menghabiskan masa dengan tertawa bersama.

“Saya fikir kami berdua telah belajar bahawa hidup ini terlalu singkat untuk tidak dinikmati,” kata Gavin.

Namun Gavin dan Marjorie tidak berfikir untuk membawa hubungan mereka ke jinjang perkahwinan. Sebab mereka merasa sudah terlalu tua dan yakin bahawa berkahwin bukanlah satu-satunya perkara yang membuat hidup menjadi luar biasa.

Vicki Fraser yang merupakan pengurus di rumah penjagaan tersebut berpendapat kisah cinta keduanya sangat indah dan menyentuh hati. Perasaan cinta keduanya turut dinilainya boleh memberikan kesan positif.

“Ini membuktikan bahawa tidak ada sesuatu yang terlalu terlambat,” kata Fraser.

Tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.