Bayi Perempuan Diselamatkan Ketika ‘Direbus’ Dalam Air Mendidih

Kehadiran seorang bayi seharusnya membahagiakan bagi sesebuah keluarga. Namun yang terjadi di China sebaliknya. Gong Zaixan (2 bulan) berjaya diselamatkan dan kini sedang bergelut untuk hidup di rumah sakit, secara sengaja dimasukkan ke dalam air mendidih.

bayi perempuan direbus

China Press melaporkan, bayi tersebut dijumpai di dalam rumahnya yang terletak di daerah Dandong, wilayah Liaoning, China. Ibu kepada bayi, Xu Xiaoli, ditemui mati dengan berlumuran darah.

Tidak lama kemudian polis tempatan menangkap seorang laki-laki berusia 35 tahun, yang dikenal pasti bernama Sun, untuk disiasat.

Sun mengaku telah membunuh Xu, yang merupakan adik ipar dari bekas isterinya. Dia juga mengaku membawa Gong ke rumah ayahnya dan menempatkannya dalam periuk berisi air setengah penuh.

“Saya meletakkan batu pada tutup periuknya dan merancang untuk memasak bayi itu sampai mati,” ujar Sun pada polis, seperti dikutip dari The Star.

Mujurlah, ayah Sun mendengar teriakan Gong dan menyelamatkannya. Kini Gong berada dalam keadaan kritikal di unit rawatan intensif rumah sakit setempat.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.