Curang itu indah, tapi Hentikanlah..!!!

Masalah curang memang tidak semestinya berlaku pada pasangan yang sudah berkahwin. Mereka yang baru berikrar dalam hubungan bercinta pun seringkali terjerat dalam masalah yang rumit ini. Benarkah?

Curang itu indah

“Benar. Masalah kecurangan memang mudah sekali terjadi dalam sebuah hubungan, baik hubungan perkahwinan ataupun berkasih. Sama ada hubungan yang telah dibina sekian lama ataupun hubungan yang baru saja dibina. Ini ini disebabkan beraneka ragamnya faktor-faktor yang datang silih berganti, ditambah lagi dengan kehadiran pihak ketiga yang amat memikat dan memberikan daya tarikan yang luar biasa.

Tahap bercinta merupakan tahap di mana seorang lelaki mengenal pasangannya lebih dekat dan lebih dalam lagi. Dalam tahap ini ada pernilaian dari kedua belah pihak dan harus ada komitmen yang kuat dalam membina hubungan yang serius. “Tentunya untuk mengelakkan kecurangan diperlukan hubungan yang sihat.

Untuk mewujudkan hubungan yang sihat itu tentu saja tidak sukar. Asalkan pasangan harus mahu memberikan ruang satu sama lain dengan tidak mengongkong, menjaga kepercayaan dan komitmen, dan tidak ada keinginan dari salah satu pasangan untuk menyeleweng.

Curang memang tidak hanya dilakukan kaum lelaki. Terkadang wanita pun tak lepas dari masalah ini. Agar kejadian tersebut tidak menimpa anda, senantiasalah menanamkan sikap memberi perhatian yang sesungguhnya dan bukan hanya rutin, memberi keyakinan untuk menjaga cinta yang ada dan tidak selingkuh, pengertian dari kedua belah pihak, tidak selalu bertengkar dalam mencari penyelesaian untuk menyelesaikan masalah, tidak ego dan tidak posesif, serta tidak tertarik dengan wanita atau lelaki lain. 

Al Manna Gum Arabic

Tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.