Ini Dia Ciri-Ciri Lelaki Yang Tidak Mantap Di Atas Katil

Bukan maksud menilai lelaki dari fizikalnya saja, tetapi menilai sepenuhnya benih yang baik sudah menjadi satu perkara yang wajib dalam mencari calon suami. Salah satu pesan dari para orang tua, adalah mencari lelaki yang boleh membahagiakan zahir dan batin. Dan, soal urusan ranjang, sekarang bukan perkara yang perlu dijauhi lagi untuk difikirkan. Terlebih dahulu, sebelum memutuskan memilih lelaki menjadi pasangan hidup, anda perlu tahu apakah ia akan OK di ranjang.

Ini Dia Ciri-Ciri Lelaki Yang Tidak Mantap Di Atas Katil

Dia sangat cerewet dalam urusan penampilan
Baik penampilan dirinya maupun penampilan anda, dia sangat cerewet melebihi anda sendiri. Ia selalu berusaha meningkatkan mood dengan cara menjaga penampilan sebaik mungkin. Malah, dia kerap menilai kawan-kawan wanita anda dari segi fizikal.

Ubah topik apabila dia terkena
Bila bercakap urusan hati, ia akan cuba mengelak. Yang dipentingkan adalah dia serius pada anda, dan tak perlu lagi dipersoalkan. Sebenarnya kenyataannya ada benarnya, tetapi anda juga perlu tahu apa yang membuatnya enggan membincangkan soal perasaan anda dan dirinya.

Dia sering kehilangan keyakinan diri
Seringkali anda mencari dia berada di titik hidup di mana dia tidak berkeyakinan. Ia merasa penampilannya kurang, prestasinya kurang, sukar sekali untuk membuatnya percaya bahawa he is more than ok. Sampai suatu masa dia membahas soal yang lebih intim, ia kemudian bertanya “apakah wanita baru merasa puas jika zakar pasangannya berukuran besar?”

Justeru soalan ini yang akan pertama kali muncul apabila hubungan anda semakin dekat dan tengah menuju ikatan yang lebih serius.

Dia sering bercerita tentang bekas kekasih
Bercerita soal bekas kekasih, itu perkara yang biasa. Tetapi yang paling sering dia ceritakan adalah bagaimana bekas kekasihnya memujinya atas ciumannya, atas sikapnya yang hangat dan akan keintiman dirinya.

Yang jelas, dia mahu anda tahu bahawa dia adalah lelaki yang boleh ‘membahagiakan’ anda kelak.

Dia selalu minta maaf
Selepas mencium, dia kemudian meminta maaf pada anda. Bukan kerana telah bersikap tidak sopan, namun ia selalu berada dalam ketakutan diri sendiri bahawa dia tidak boleh membuat anda puas dengan ciumannya.

Dia terlalu cepat ke arah sana
Bahawa hubungan sebaiknya dititik beratkan pada keselesaan dan keserasian, itu benar. Tetapi belum-belum ia sudah mengajak anda ke ranjang. Nah, perlu diambil perhatian deh. Apakah lelaki semacam ini serius dengan anda, hanya ingin mencukupi keperluan seksualnya, atau justeru sedang mengembalikan keyakinan dirinya soal dalam urusan ranjang.

Well, hati-hati ya kaum hawa. Tanyakan pada hati dan fikiranmu apabila memilih pasangan hidup. Lelaki yang OK di atas ranjang, cenderung punya keyakinan diri yang stabil dan tidak melulu fokus urusan ranjang semasa berpacaran.

Tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.