Ini Kata Pakar Untuk Lelaki Supaya Boleh Tahan Lama di Ranjang

Seringkali sukar mempertahankan ereksi? Tenang sahaja, anda tidak bersendirian. Pakar memastikan ini merupakan masalah yang kerap membuat lelaki-lelaki tidak yakin. Padahal sebenarnya mereka hanyalah menggunakan kaedah mempertahankan ereksi yang keliru.

Tahan Lama di Ranjang

“Sudah tentu setiap lelaki punya tekniknya tersendiri, mulai dari membayangkan bola sepak atau baseball, atau mengira ke belakang di kepala mereka,” ujar AL Harper, seorang pakar seks dan bekas editor sebuah majalah lelaki dewasa di UK.

Namun, kata Harper, teknik pengalihan ini biasanya lebih tepat membuat prestasi mereka makin buruk di atas katil kerana mereka tidak memperhatikan kepuasan pasangannya, “.

Jika anda ingin tahu bagaimana caranya mempertahankan ereksi secara semulajadi, tanpa bantuan ubat kuat atau Viagra, berikut saranan dari tiga Pakar seks bagi mendapatkannya.

1. Pelajari Kama Sutra

“Ada sebuah teknik yang disenaraikan dalam Kama Sutra bagi melambatkan pancutan yang pada dasarnya melatih diri anda agar boleh bertahan lebih lama.

Beliau menyarankan agar lelaki memulakan secara perlahan lahan tapi jangan lebih dari satu gerakan ‘keluar masuk’ tiap tiga saat. Setelah itu, lakukan gerakan yang sama namun lebih lambat selama 4-5 minit sehingga mendapatkan satu kali gerakan / hayunan per detiknya.

Jika rasanya sudah menghampiri orgasme, maka sebaiknya mereka berhenti dan ‘menahan diri mereka di dalam tubuh pasangannya hingga ia dapat mengendalikan dirinya kembali. Kemudian mulakan dari awal lagi.

2. Fokus hanya pada tubuh

“Cemas pada prestasi seks merupakan pembunuh ereksi lelaki nombor satu,” kata trainer seks, Dr. Patti Britton.

Untuk itu ketika seseorang mulai merasa cemas, Britton menyarankan untuk berhenti seketika, ambil nafas lalu fokuskan pada perkara yang dirasakan di dalam tubuh. Fokus pada segala hal yang dihasilkan tubuh inilah yang akan membantu seseorang mempertahankan ereksinya.

3. Ubah kelajuan

Cara terbaik untuk mengekalkan ereksi di saat anda hampir orgasme adalah mengubah kelajuan anda. Perkara ini dinyatakan Pakar seksual manusia, Catherine Toyooka.

“Lalu cubalah menggodanya. Keluarkan zakar anda dan lagakan sahaja hujung zakar secara sensual ke atas dan ke bawah serta di antara labia (bibir faraj). Faraj kebetulan punya banyak hujung saraf di bahagian bawah salurannya, jadi gerakan ini tetap akan membuatnya merasakan kenikmatan,” saranan pengasas workshop seks Catherine Coaches.

4. Perlahankan

Menurut Toyooka, bercinta dengan kelajuan perlahan membuat kedua pasangan merasa lebih terhubung. “Rasanya juga lebih sensual kerana keduanya sama-sama saling menerokai tubuh pasangannya. Cium lehernya, gigit telinganya, biarkan tanganmu membelai seluruh tubuhnya dengan lembut,” katanya.

Ketika anda menikmatinya, maka dijamin anda takkan ingin buruburu menyelesaikannya.

5. Olahraga yang berbeza

Dr. Britton menyarankan untuk melatih otot-otot PC (pubococcygeus muscle) anda. Ini adalah otot perlahan merentang dari dubur hingga pundi kencing. Untuk mengetahui bagaimana otot ini meregang dan mengecut, cubalah hentikan aliran air kencing anda ketika sedang buang air kecil.

“Sebaiknya otot ini dilatih tiga kali sehari masingmasing sebanyak 15 kali,” katanya. Latihan ini dikatakannya menyebabkan aliran darah perlahan baik ke zakar, sehingga meningkatkan keyakinan diri pada lelaki.

6. Praktikkan kaedah 7 dan 9

Seperti halnya dengan kaedah Kama Sutra, Harper mengesyorkan ‘teknik 7 dan 9’ kegemarannya. “Ini adalah 7 gesekan cepat, diikuti dengan 9 geseran . Kemudian ulangi dengan 7 cepat, 9 , 7 cepat, 9 sekali lagi,” ujarnya.

Irama ini, kata Harper, baik untuk kepada lelaki selalunya bermasalah mempertahankan ereksi sesuai dengan keperluan pasangannya. Tidak hanya itu, kaedah ini juga bagus untuk isteri kerana ini memberikan rentak perlahan baik pula untuk rangsangannya.

7. Jangan terlalu dalam

“Jika anda merasa penetrasi dalam akan menghasilkan orgasma terlalu cepat, cubalah penembusan di bahagian bawah faraj, atau cetek,” saran Toyooka.

Tapi mengubah antara penetrasi dalam dan cetek juga boleh membuat ereksi anda tahan lama, lebih baik tentunya.

8. Tekan dan tahan

Dr. Britton mengesyorkan agar lelaki cuba ‘teknik memerah’. Bahkan menurutnya ada tiga bahagian zakar boleh dimanfaatkan untuk mengekalkan ereksi dengan cara ditekan.

Pertama, bentuk ‘cincin’ dari jari telunjuk dan ibu jari anda lalu lingkarkan di bahagian pangkal batang zakar ketika tegang sehingga serupa cincin zakar. Ini akan membantu menjaga aliran darah ke hujung zakar membesar.

Kedua, tekan bahagian bawah kepala zakar. Menurut Britton itu adalah hot spot lelaki kerana sarat akan hujung saraf. Sementara yang terakhir adalah menekan perineum atau titik antara dubur dan pangkal buah zakar. “Apabila ditekan dengan jari, cara ini menghentikan aliran pancutan dan membantu melambatkan pancutan awal,” katanya.

Tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.