Jom Intip Apakah yang Sering Dibicarakan Sesama Wanita Tentang Seks

Walau seks masih dianggap tabu pada masyarakat, ramai yang diam-diam membicarakannya bersama teman-teman terdekat, baik lelaki mahupun wanita. Wanita sering saling terbuka satu sama lain dan membincangkan pelbagai aspek kehidupan seksnya, apalagi yang baru berkahwin.

Apakah yang Sering Dibicarakan Sesama Wanita Tentang SeksAda banyak manfaat yang boleh diperolehi wanita dari membincangkan seks dengan rakan-rakan. Satu kajian yang dilakukan Harvard University mendapati bahawa berbicara mengenai seks akan meningkatkan kepercayaan diri dan kesegaran wanita, serta dapat membantu mengurangkan stres.

Selain isi perbualan, yang paling penting adalah dengan siapa si wanita berbicara. Hal pertama yang harus dilakukan adalah memastikan semua pihak menghormati privasi masing-masing. Kedua, para wanita harus berkeyakinan diri dan terbuka bercakap tentang seks.

Perlu diperhatikan, ada diantara mereka yang merasa tidak selesa dengan topik-topik tertentu, sehingga pemilihan topik penting dilakukan. Berkongsi maklumat seksual sebaiknya hanya dilakukan dengan orang-orang yang bersedia memberikan ruang tanpa menghakimi.

1. Ukuran
Wanita lebih sering membincangkan saiz dan bentuk segala aspek fizikal pasangannya bersama teman akrab. Ada diantara wanita sangat suka menceritakan tentang pengalaman seksual pertamanya bersama teman-teman.

2. Orgasme
Wanita bercakap dengan wanita lain mengenai pengalaman orgasmenya, apakah boleh mencapai atau tidak, sensasinya dan pada bila-bila pertama kali atau terakhir kali mengalaminya. Kadang-kadang para wanita berkongsi nasihat tentang bagaimana mencapai orgasme.

3. Prestasi
Prestasi pasangan secara keseluruhan juga seringkali tidak terlepas dibicarakan para wanita. Perkara ini dilakukan untuk menilai keintiman dengan pasangan berbanding teman-teman wanita lain.

4. Fantasi dan keinginan seksual
Beberapa wanita memberitahu temannya apa yang disukai saat berhubungan seks. Di mana bahagian tubuh yang suka disentuh, pada bila-bila saatnya bercinta dan di mana melakukannya merupakan topik perbualan yang menyenangkan di kalangan wanita. Ada kalanya para wanita saling membincangkan keinginan agar pasangan lebih romantis, lebih ghairah, lebih kuat, lebih sensitif dan sebagainya.

5. Lebih dibenci
Jika sering membincangkan yang disukai, tentu saja mereka juga perbincangan mengenai yang tidak disukai. Bahkan mereka kalanya ketidaksukaan wanita mengenai aspek seksual tertentu ini tidak diketahui oleh pasangannya. – detikhealth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tone Plus Jana Pendapatan

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.

Tone Plus Jana Pendapatan