Lima Tabiat Buruk Lelaki di Katil yang Mengganggu Aktiviti Seks

Berkaitan urusan ranjang, baik lelaki dan wanita masing-masing mempunyai kebiasaan tertentu. Ada masanya kebiasaan lelaki mengganggu aktiviti seks dan kemesraan kalian saat di ranjang. Kerana itu, jika mencari kebiasaan buruk ini pada pasangan anda, segera cari jalan keluar yang baik agar tetap dapat menjaga berkualiti seks yang optimum:

Lima Tabiat Buruk Lelaki di Katil yang Mengganggu Aktiviti Seks

1. Terlepas foreplay
Proses ini merupakan bahagian penting untuk merangsang rangsangan bagi setiap pasangan. Namun lelaki terkadang tidak sabar dan ingin terus menuju proses utama. Jalani komunikasi yang baik dengan pasangan jika ini mulai terjadi kerana bagi wanita, proses ini penting untuk melincirkan daerah kewanitaan.

2. Tidak ada rayuan atau kata-kata yang menimbulkan ghairah
Diperlukan komunikasi yang baik ketika melakukan hubungan seks dan cara ini dapat berbentuk dirty-talk atau rayuan menggoda. Banyak lelaki enggan melaksanakan bentuk komunikasi seperti ini dan akhirnya dapat menurunkan ghairah wanita. Kerana itu, bicarakan mengenai hal ini jika sudah mula mengganggu kemesraan kalian.

3. Mau sedap sendiri
Ada lelaki yang berhenti melakukan hubungan seks setelah mencapai puncak dan sudah merasa puas, padahal si wanita belum merasakan hal yang sama. Jika seperti ini, bicarakan dan usahakan agar keduanya dapat memperoleh kenikmatan yang sama.

4. Gayanya itu-itu saja
Wanita memang dikenali sebagai dengan kreativiti otaknya, namun ketika berurusan di ranjang mereka juga memerlukan kreativiti lelaki. Jangan sampai bosan melakukan hubungan seks dengan gaya yang sama terus-menerus. Pelajari teknik dan gaya baru bersama pasangan anda agar memperoleh pengalaman yang lebih variatif.

5. Terlalu lama
Lelaki yang memerlukan masa terlalu lama untuk mencapai orgasme baik bagi dirinya dan pasangannya akan mengakibatkan rasa jenuh dan kehilangan ghairah, suasana dan nikmat. Jika pasangan anda ternyata menderita gangguan seks, ada baiknya diperiksa sehingga keharmonian ranjang tetap terjaga.

Tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.