Pemuda 18 Tahun Sanggup Perkosa Nenek 90 Tahun

Dalam keadaan mabuk teruk, seseorang boleh lupa ingatan dan tak menyedari tindakan yang diakukannya. Akibat mabuk teruk, pemuda 18 tahun itu sanggup memperkosa nenek berusia 90 tahun.

Peristiwa itu terjadi pada bulan Mei lalu di mana Joseph Lee-Dixon yang baru saja habis pesta dengan teman-temannya hingga pukul 4 pagi berada di bawah pengaruh alkohol. Dalam perjalanan pulang, Dixon tiba-tiba menghampiri rumah nenek yang menjadi korban nafsunya.

“Pada masa itu ia mengetuk pintu. Korban yang masa itu menggenakan pakaian tidur dan terus membukakan pintu. Dixon mengaku ia berada dalam keadaan kecemasan dan segera menyerang nenek tersebut dan memperkosanya,”

Polis di South Wales sempat menyoal sabit kesalahan Dixon selama 72 jam tetapi remaja itu tetap mengatakan bahawa apa yang ia lakukan tidak sengaja dan akibat berada di bawah pengaruh alkohol. Bahkan Dixon mengaku tidak ingat apa-apa. Atas kejadian ini, sabit kesalahan Dixon menghadapi hukuman penjara 16 tahun.

“Ini adalah peristiwa yang sangat mengerikan sekaligus menjijikkan. Demi memuaskan hawa nafsunya, di bawah pengaruh alkohol seorang remaja sanggup memperkosa warga tua yang keadaannya sangat lemah.”

“Meski Dixon sudah mengakui apa yang dia lakukan. Kelakuan tercelanya sangat memusnahkan keadaan psikologi mangsa yang sudah tua. Diharapkan peristiwa ini menjadi pelajaran bagi kita semua.

Tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.