Ramadhan bersama, hubungan intim bagi pengantin baru…

Bulan ramadhan adalah bulan yang ditunggu-tunggu oleh seluruh umat Islam di seluruh dunia. Bagi pasangan pengantin baru, tentunya menjalankan ibadah di bulan ini menjadi berbeza dari ramadhan sebelumnya. Ada banyak kegiatan yang boleh dilakukan bersama pasangan ketika bulan ramadhan.

malam pertama_pengantin baru
Bulan ramadhan bukan bermakna anda tidak boleh melakukan hubungan intim bersama pasangan. Malah hubungan intim sangat disyorkan bagi para pengantin baru.

Hubungan tersebut boleh meningkatkan keharmonian dalam keluarga. Oleh kerana itu, gunakan waktu malam hari untuk melakukan hubungan tersebut. Selain tidak dilarang, melakukan hubungan di malam hari juga jauh lebih baik daripada di siang hari, Apalagi ketika ramadhan.

Semua pasangan yang sudah resmi berkahwin pasti menginginkan hubungan intim yang sihat. Saat ramadhan, pandai-pandailah dalam mencari waktu yang tepat. Sebaiknya gunakan waktu awal malam untuk berhubungan intim.

Elakkan waktu menjelang sahur karena ditakutkan boleh membuat anda dan pasangan terlena dan melebihi waktu imsak. Jika sudah begitu, maka pahala bulan ramadhan anda akan rosak.

Suami isteri memang sudah dibolehkan untuk bermesraan sepanjang hari. Namun berhati-hatilah untuk melakukannya terutama di bulan ramadhan. Sebaiknya lakukan aktiviti lain yang bermanfaat di siang hari agar terhindar dari godaan syaitan.

Elakkan aktiviti yang menjurus ke hubungan intim di siang hari. Perkara ini boleh membuat pahala puasa anda sia-sia.

Islam memang menyarankan kepada umatnya untuk berkahwin. Namun bagi pasangan baru. Berkahwin tidak bermakna selalu melewatkan hari dengan berbulan madu tanpa menjalankan ibadah.

Tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.