Tanda -Tanda Keperawanan Yang Menyesatkan

Kadang kadang orang meneka sendiri mana perempuan yang masih perawan dan mana yang sudah tidak perawan. Penilaian-penilaian itu sebenarnya banyak yang menyesatkan dan merugikan wanita. Wanita dara atau tidak perawan itu tidak terlihat ciri-ciri fizikalnya. Kerana sebenarnya tidak ada perubahan fizikal yang berlaku apabila seorang perempuan kehilangan keperawanannya.

aku masih daraKeperawanan dicirikan dengan selaput dara hanya boleh dipastikan dengan melakukan pemeriksaan kesihatan secara menyeluruh misalnya melihat apakah selaput daranya telah ditembus oleh zakar atau tidak.

Meski begitu selaput dara pun tidak boleh menjadi satu-satunya penunjuk sebuah keperawanan, kerana terdapat beberapa wanita yang mengalami kemalangan berkenaan vagina yang membuat selaput daranya pecah.

1. Orang yang tidak perawan jalannya mengangkang
Perkara ini sama sekali tiada berkaitan dengan perawan atau tidak perawan. Kerana cara berjalan seseorang dipengaruhi oleh pertumbuhan dan perkembangan fizikalnya, seperti lebar tulang pinggul dan juga banyaknya lemak di sekitar peha.

2. Orang yang tidak perawan bahagian punggung kelihatan kurang keanjalan
Bentuk punggung yang kendur atau berkurang keanjalan tidak berkaitan dengan perawan atau tidak perawan. Seseorang yang kurang bersenam atau aktiviti fizikal boleh membuat buntutnya kendur.

3. Orang yang tidak perawan salah satu payudaranya akan kelihatan lebih besar
Hal ini boleh membuat orang beranggapan perempuan dengan payudara cukup besar sudah tidak perawan. Padahal payudara seseorang memang boleh membesar ketika terangsang, tapi umumnya ia akan kembali ke bentuk semula dan tidak kekal.

4. Orang yang tidak perawan urinennya jernih
Berkualiti urine ditentukan oleh pengambilan air yang diterima oleh tubuh, semakin banyak air yang diminum maka urinnya akan jernih dan bersih. Sedangkan warna urine yang tidak jernih boleh disebabkan oleh kurang minum atau ada penyakit tertentu seperti jangkitan pundi kencing bukan kerana perawan atau tidak perawan.

5. Gadis yang tidak berdarah ketika pertama kali berhubungan seks sudah tidak perawan
Darah yang keluar terjadi ketika selaput dara yang menutupi pembukaan faraj koyak saat berhubungan seksual. Tapi selaput dara ini boleh robek melalui kegiatan fizikal seperti berbasikal, jatuh, menggunakan pembalut tidak tepat atau senam yang berlebihan.

Selain itu sesetengah gadis ada yang memiliki selaput dara fleksibel sehingga tidak mengeluarkan darah ketika pertama kali berhubungan seks.

Tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.